La invasió de forasters que pateix Mequinensa a rel de la construcció de la presa, suposa una ofensa constant a l’orgull de la surperba classe alta del poble. La senyora Carlota de Torres no dubta en designar els nouvinguts com a “gentalla, xusma i púrria patibulària”, opinió compartida per altres distingides senyores amb qualificatius semblants. Però, de mica en mica aquesta senyoralla, pressionada per l’empresa constructora, renuncia a una resistència inútil i va acceptant les indemnitzacions que en un principi negava. La mateixa Carlota de Torres, cedeix a la insistència d’en Graells i a contracor acaba venent les seves mines. Aquesta venda suposa una nova humiliació i revifa amb amargor tots aquells records que s’han anat enquistant dins la seva ànima fins a produir-li una ferida impossible de guarir. Més sola que mai, envoltada de cases enrunades, consumeix les hores mortes contemplant des de les golfes el Carlota II, i esperant no se sap qui.
La senyoralla,
la vinguda contempla
d'aquella plaga.
Ritual de privilegi,
que amb la arribada acaba.
Sense aturar-se
aquella constructora
terres comprava.
Ja no quedaven mines,
rabent la gent marxava.
Casal sens vida,
La senyoralla,
la vinguda contempla
d'aquella plaga.
Ritual de privilegi,
que amb la arribada acaba.
Sense aturar-se
aquella constructora
terres comprava.
Ja no quedaven mines,
rabent la gent marxava.
Casal sens vida,
has conegut la joia
d'uns altres dies.
Senyora gran, Carlota,
Senyora gran, Carlota,
enmig de pols sospires.
.
Sense esperança
només records et queden;
l'enyor et mata.
Mirant per la finestra
les hores mortes passes.
.
.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada